I Amagerbro øjenklinik udføres undersøgelse af dine øjne, herunder undersøgelser for grå stær, grøn stær, nethinde forandringer pga. sukkersyge og AMD.

Amagerbro øjenklinik har skeleklinik med skeleterapeut/ortoptist, der udfører undersøgelser på børn og voksne for skelen og samsyns problemer.

ØJENSYMPTOMER

Pludselig opståede symptomer, der bør føre til umiddelbar henvendelse til øjenlæge omfatter:
  • pludseligt nedsat syn
  • pludseligt opståede synsforstyrrelser (synsforvrængning, lysglimt, lysskyhed, dobbeltsyn)
  • pludseligt opståede smerter i øjet
  • pludseligt opstået rødt øje
NORMALE ALDERSFORANDRINGER I ØJNE OG SYN

Alderen sætter sine spor - både i krop og øjne.
I dag opnår mange flere mennesker en højere alder end tidligere og derfor er der langt flere, der oplever aldersforandringer i øjne og syn.
De fleste mennesker oplever de første aldersforandringer i 40'erne, hvor læsebriller bliver nødvendige.
Mange får brug for en skærmbrille - og nogle får brug for en kørebrille.
Evnen til at omstille blikket fra nær til fjern bliver langsommere.
Nattesynet bliver dårligere - ligesom evnen til at skelne kontraster.
Alle får brug for stærkere lys med alderen for at kunne se ordentligt.
På grund af vores velisolerede boliger og arbejdspladser, skærm arbejde og mindre udeliv påvirkes vores slimhinder og øjnene føles irriterede.
Øjets linse bliver uklar med alderen hos alle mennesker, men ikke alle udvikler grå stær.
Nethinden forandres med alderen, men ikke alle udvikler AMD.

Det er ikke udtryk for sygdom, men derimod normale og naturlige aldersforandringer, som ikke kan behandles, men heldigvis i nogle tilfælde lindres.

SECOND OPINION

Øjenklinikken udfører ikke second opinion, da man som patient ikke har ret til second opinion. At opsøge øjenlæge efter øjenlæge med en kronisk øjensygdom eller med naturlige aldersforandringer, fordi man ikke kan eller vil acceptere sin tilstand, skader patient-læge tillids forholdet og ødelægger kontinuiteten i patientens sygdomsforløb. Samtidig tager det tid fra medpatienter og ventetiden for alle patienter øges unødigt.

Øjenlæge Nis Andersen
Amagerbro Øjenklinik
Amagerbrogade 62, 3. th
2300 København S

Telefon:  32 95 61 29

Konsultation efter aftale

Telefontid

Mandag:  09:00 - 11:30
Tirsdag:   09:00 - 11:30
Onsdag:   09:00 - 11:30
Torsdag:  09:00 - 11:30
Fredag:    09:00 - 11:00*

*Telefontid fredag er fortrinsvis for akutte henvendelser.

Tilgængelighed: Der er mange patienter, der ringer til øjenklinikken hver dag. Telefonkøen er kortest onsdag og torsdag.

Ventetid: Den aktuelle ventetid for ikke akut øjenundersøgelse kan findes her: Sundhed.dk

Adgangsforhold: Der er elevator i opgangen, men en trappe fører op til denne.

Når klinikken er lukket: Ved behov for øjenundersøgelse på dage, hvor Amagertbro øjenklinik er lukket, henvises til andre øjenklinikker på: Sundhed.dk

Når alle øjenklinikker er lukkede: Ved behov for akut øjenundersøgelse, hvor alle øjenklinikker er lukkede, henvises til: akuttelefonen 1813